Wednesday 19 September 2012

komen post darjat kasih 5


  • Novelku Darjat Kasih ini dah edit baru, tapi masih panjang, boleh ker?..jgn mare..:)
  • Novelku Darjat Kasih aduhhh...dah tak boleh dah..dah mengaku...kalah..huwa!!! cik nur ayu tolong...
  • Novelku Darjat Kasih nak nagis dah ni, cik nur ayu....saya xboleh, mudah nak menangis...huwa!!! (gembenglah pulop!!)
  • Novelku Darjat Kasih sob,,sob,,sob,,bukan macam nobita, tapi macam nenek nobita...:)
  • Sipentakwil Mimpimu ermm nak tanya siapa watak utama dlm cerita nie. Masdiana ker Amira.. anak dia tuh.. :)
  • Novelku Darjat Kasih Masdiana ke Amira, yg Sipentakwil Mimpimu, nak saya naikkan?.
  • Sipentakwil Mimpimu saya rasa Amira.... cuba ciptakan keindahan pada watak tersebut,.. seorang yang tabah berdikari dan bersemangat menghadapi hidup..
  • Sipentakwil Mimpimu menjadikan ibunya sebagai idola... sentiasa tabah... cuba selitkan jugak bab cinta...
  • Novelku Darjat Kasih tapi biarlah kali ini saya, jadikan Masdiana sebagai watak utama dalam cerita tu dan novel kedua nanti saya akan jadikan kisah amira sebagai watak utamanya. sb kali ini watak Masdiana yg paling menyerlah..
  • Novelku Darjat Kasih ooo..ok jugak tu mungkin lebih menarik..tapi sinopsisnya kena ubahkah?..
  • Sipentakwil Mimpimu saya kurang pandai dlm hal ini baru belajar jugak,.. cuba tanya siffu yang lebih arif...kekeke
  • Sipentakwil Mimpimu karya saya sendiri tungak terbalik.. fening nak edit.. huhuheu:)))
  • Novelku Darjat Kasih apa kata kalau saya cuba garapkan cerita masdiana dulu, lepas tu baru cerita anaknya pula, oklah..ya?,..saya takut tak berdaya nak cipta karya itu nanti, permintaan awak terlalu berat..dalam kesah masdiana ini pun ada kisah cinta jugak, cinta yg terhalang kerana darjat dan politik..
  • Novelku Darjat Kasih kenapa pulak...kat mana pulak yg tidak kena ni cik nur ayu kita, jgn tepuk dahi, nanti cepat tua....kerja cik nur ayu ni, kerja mulia, jika cik nur ayu edit sampai karya semua penulis baru ebrjaya menapak, sampai bila2 pun cik nur ayu dapat pahala yg berganda2..kan3x tentu cik nur ayu lebih arif.
  • Sipentakwil Mimpimu kekekkeke,, tumpang senyum jap..
  • Novelku Darjat Kasih alah jgnlah camtu, nak pujuk camna lagi ni, saya dah delete komen tu pun ada balik..tak apalah jika cik nur xsuka saya, saya boleh keluarlah..xkarang novel pun tak apalah... nak bungkus tikar dan bantal dah ni..
  • Novelku Darjat Kasih xdalah, saya tidak mudah mengaku kalah, jika cik nur ayu, maaf kan saya, saya sebenarnya, tidak suka lah ada terguris2 hati, nanti feel hilang nak mengarang, sumpah wallah, saya tak lebelkan kpd cik nur ayu, saya ikhlas, saya terpengarauh dgn novel saya, saya tidak sabar2 nak tulis watak yg rendah dan kecil tu...
  • Novelku Darjat Kasih lambatnya bekpes, brunch ker?..apa2 pun dah kenyang, bolehlah kita sambung citer kita ya/, sabar jangan jemu mengedit tu...:)
  • Novelku Darjat Kasih hurmm, kalau gaji yg di minta tuan dan puan editor memang xlepas kami nak bayar, tetapi jika nak beli ubat tu, boleh sangatlah saya bayar, takut pulak nanti tuan dan puan editor ni sakit..bertahun2lah novel kami xsiap2..maklumlah baru nak bertatih, kena banyak kali pimpin, jatuh, pimpin jatuh, jangan jatuh xbangun2 pulak saya nanti cik editor?
  • Novelku Darjat Kasih cik hayyu....yuhu... assalamualaikum semua ni dah dinner ker?..
    kalau belum makan, saya boleh belanja...:D xnaklah masuk line org, nanti org marah, curi line.... harap2 line clear....tuan dan puan editor, sakit kepala lagi ker?....dengar2 tadi mcm cik hayyu sdg ketawa...baguslah jika dah sihat....:) senang hati skit..
  • Novelku Darjat Kasih oO, duk kat luar negara ya?...
  • Novelku Darjat Kasih hihi cik hayyu jgn tarik rambut dpn saya, saya xsanggup lihat rambut cik hayyu banyak yg gugur nanti...xsanggup saya... ^__~.V
  • Novelku Darjat Kasih Masdiana anak bongsu daripada 5 beradik, setelah ayahnya meninggal, adik-beradiknya yg lain sudah berumah tangga dan tahu menilai harta benda, sedangkan masdiana pada masa itu masih kecil dan harta bahagian masdiana masih didalam amanah ibu masdiana. mereka semua sudah berebut dan menamakan harta2 tersebut kepda mereka tanpa menghirau kebajikan dan persekolahan masdiana sehinggalah ibu masdiana meninggal dunia.. perbalahan adik beradik berterusan dari masdiana kecil sehingga masdiana berusia 48 tahun dan sehinggalah kakak sulung masdiana meninggal dunia, barulah masdiana tahu kisah sebenar kenapa mereka bergaduh, sebbnya tidak puashati di atas harta yg mereka dapat itu, sedangkan masdiana tidak dapat harta sedikit pun. (silalah edit ya?, bukan cerpen, tapi nak bagitahu jln cerita jer)..hihi
  • Novelku Darjat Kasih ini bab pertamalah..huhu nanti saya garap ya?.
  • Novelku Darjat Kasih yg menjadikan masdiana tidak betah berada di kg, sb abgnya sendiri menjadi penyebab utama. abgnya tidak pernah bertanggungjawab dan selalu mencari pasal, bengkeng tidak menentu, tampar sepak dan terajang menjadi permainan abangnya. ibu masdiana ini sangat memilih kasih kpd abgnya kerana dia seorg saja anak lelaki, sewaktu utk mendapatkan abgnya, ibubapa masdiana telah bernazar. setelah mendapat anak lelaki itulah makanya, abgnya menjadi ego, bengkeng, selalu anak2 saudara dan masdiana menjadi mangsa abgnya. anak saudaranya pernah bernanah telinga kerana di sepak abgnya, sehinggakan semua anak2 saudaranya tidak bertegur sapa dgn abgnya sampailah sekarang. masdiana begitu terasa apabila dia sedang makan, abangnya menyepak pinggan dan terkena lutut masdiana. dan parutnya masih ada sampai ke hari ini..

No comments: