Saturday 1 September 2012

Kak zahku



baru sebentar tadi..aku tiba2 teringat kepada kakak angkatku ini..
dialah yg menjaga ku sewaktu aku masih bayi sehingga sekolah menengah..walaupun dia cacat penglihatan, namun dia seorg yg tabah dan teranghati, Kak Zah, itulah panggilan manjaku kpdnya walaupun namanya yg sebenarnya adalah Fatimah bt Deris.
Suaminya bernama Kasim, telah meninggal dunia, beberapa tahun yg lalu, mereka berdua adalah cacat penglihatan. mereka tinggal di Taman Rahmat, Marang Terengganu.
Jasa kak zah kpdku sangat besar, dan sebentar tadi juga aku telah bercakap dgnnya di talipon. aku meminta anaknya supaya mesej no akaun bank kak zah kepadaku, aku ingin memberi duit raya kepadanya. dan kepada kakakku juga esok..insyaallah semoga allah pemudahkan segala niat dan pekerjaanku ..aamin
 — with Kazila Kasim.

No comments: