Saturday 1 September 2012

Keluhan hatiku


9 August at 11:03 · 
  • aku menjadi semakin kurus dan tidak bermaya..
    hatiku menjadi semakin kecil..
    hariraya tahun ini bagiku tidak ada ertinya..
    hanyalah penyerahanku kehadrat Ilahi..
    aku memaafkan semua org..
    tidak perlu kau bersalam dan memohon maaf buat ku hanya utk
    sekiankali sedetik di pagi raya,
    seandainya, engkau tidak tahu..
    apa itu sebuah penyesalan..
    biar aku pergi..membawa diriku sendiri..
    dan kalian berbahagialah di hari lebaran itu..
    jika benarlah aku ini tiada erti di matamu..
    tanpa aku pun raya kalian bukannya ada cacat celanya..
    dan adanya aku pun bersama kalian bukannya bertambah
    seri suasana raya kalian..
    dan, hanya Allah saja yg tahu..
    apa yg terkandung di dalam hatiku ini..
    dan aku tidak pernah memaksa sesiapa pun utk membetulkan keadaan
    ini sama seperti tahun lalu...
    happy seperti masa2 lalu..
    jika tidak ada racun yg kalian telan..
    tak mungkin kalian terasa serik begini..
    semuanya sudah terlambat..
    dan aku mana mungkin dapat menghiangkan bisa racun
    dalam hati kalian itu..
    aku tidak mampu..
    selain kalian sendiri yg harus berfikir apakah yg harus kalian lakukan...
    dan aku tidak pernah mengharapkan sesuatu itu akan berubah..
    aku perlu fikirkan hal diriku sendiri..
    dan jika kalian masih mahu menegok racun itu..
    teruskan atau sekiranya, kalian masih tidak mahu
    menawarkan bisa racun tersebut..terserah kalian..
    aku tidak ada masa utk fikir segalanya..
    bermula aku dari niat yg baik2...
    dan encungan itu kalian yg bina sendiri..
    jadi jika aku di persalahkan, memang tidak kena langsung..
    sungguh tidak patut....
    dan selepas ini..
    biar apa pun yg kalian kata, biar apapun yg kalain tuduh..
    aku hanya akan tersenyum..
    apa yg kalian dapat, di atas keputusanku
    adalah kerana sikap kalian sendiri...

No comments: