Friday 29 June 2012

Kadang2 aku terasa tertekan apabila aku sendirian
tanpa ada sesiapa utk ku meluahkan perasaan atau bertanyakan pendapat.
aku teringin juga nak memberitahu apa yg bakal aku lakukan atau apa yg aku lakukan kepada 'Dia', tetapi malang sungguh nasibku.
apa yg aku sampaikan itu, akan ada soalan yg mengguris hatiku kembali, aku beberapa kali menyesal menceritakan apa saja kejayaan ku atau apa2 pekerjaanku kepadanya.
tetapi bila hatiku reda, aku menceritakan lagi apa yg sedang aku lakukan ketika ini, manalah tahu dia boleh bagi semangat kepadaku.
tetapi hampa. sama sekali ceritaku itu, tidak sedikitpun membuatkan dia merasa bangga.
aku terasa sangat2, sb apa yg aku lakukan selama ini tidak pernah nampak di matanya. tetapi jika menantu dan anak2nya yg lain, sudip plastik yg murah pun di bangga2kan di ucap2 di cakap2..
sedangkan aku, bila aku boleh lakukan yg mereka tidak boleh lakukan, pandang sebelah mata pun tidak..
Aku jadi semakin tersentuh dan cuba menyusun strategi sendiri, aku cuba lupakan dia, aku cuba bayangkan dia budak tadika yg tidak tahu apa2. jadi tidak perlulah aku mencerita apa2 projek atau rancanganku kepadanya.
ada baiknya aku menulis dan menulis...
akan aku ceritakan apa yg akan aku lakukan kepada peminat2ku dan rakan2ku di facebook, ada yg tidak suka, ada juga yg suka..
yg tidak suka akan komen sesuatu yg bercanggah dan aku boleh memperbaiki diri aku dgn kata2nya. kepada yg minat dgn usahaku akan terus memberi galakan dan semangat yg padu.
Aku lebih rela bermalam di rumah rakan2 atau di rumah anak2 yatim bercerita dgn mereka daripada bercerita kegiatanku kpd family ku sendiri yg mana mereka tidak hairan sedikitpun. sebb apa yg aku buat itu adalah sia2 di mata mereka.
sedangkan masih ramai lagi yg ingin bermanja dgn ku di luar sana.. tunggu..aku pasti datang menemuimu..pasti..

No comments: