Friday 29 June 2012

~walaupun hati ku sakit dgn sikap dan kata2nya saban hari, tetapi apabila setiap kali jika aku terlihat dia sedang menyalin pakaian setelah mandi, aku lihat dia dgn rasa pebuh kasihsayang, 
pernah aku pergi dekat dgn dia beberpa kali, aku peluk dia, sambil airmataku jatuh berlinangan, aku cium pipinya
"wanginya mak, tahu tak mak, saya begitu sayang sekali pada mak"..air mataku menitik deras di hadapannya.
"mak pun sayang semuanya sama, jgn ingat yg bukan2"..itu kata dia maybe utk menjaga hatiku disaat itu, sb bila habis babak tu, sikapnya berulang dan berulang mengguris hatiku.
Ibuku sendiri, xdapat aku nak jaga, sb aku berada jauh dgnnya, tetapi kakakku bagi perhatian dan kasihsayang yg penuh kepada ibuku sehingga hayatnya..
Aku masih ingat lagi, masa mula2 aku berpindah kemari, masa itu aku ada di bilik, aku terdengar bunyi seperti ;pintu almari di tutup kuat. aku tidak kisahlah sebb 'dia' memang tidak suka duduk diam.
tadi 'dia' kata kpdku hendak mandi, air dalam kolah pun di tadah, masih ada bunyi air yg jatuh ke dalam kolah..
5 minit kemudian, aku terdengar suara yg lemah.
Aku keluar dan menutup paip air terlebih dahulu, tiba2 aku terpandang 'dia'. "mas....mas....mas.. kepala mak berdarah..mak jatuh"..suara dia mengerang kesakitan, di tangannya penuh darah, belakang kepalanya banyak darah yg keluar..aku jadi panik, sb masa itu hanya ada aku dgn 'dia' sahja. aku takut jika dia hilang nyawa, apa aku nak cakap dgn mereka..aku menangis.."Ya, Allah, macamna ni, apa nak buat?"..sambil tanagan ku menggeletar aku pun menekan no telepon B, lalu ku suruh B pulang segera..
sambil aku cuba sedaya upaya menahan darah yg keluar dari kepalanya...

No comments: