Friday 6 January 2012

JeJaK DarJAt KasIH

2011~
aku pasrah meninggalkanmu,
biarpun belum berpisah walau sehari..
mencari siapa diriku yang sebenar.
aku benar2 pasrah,,,
kerna keliru dan kecelaruan
sering bermain-main mengusik jiwa ini.
Air mata yg tergenang mulai jatuh diawal 2012
menyedarkan aku bahawa tindakan aku
mencari jejak Darjat Kasih sedang bermula.
Aku mulai nampak lambaian Darjat Kasihmu..
terlalu menjarak jauh dan menjauh..
sehingga aku tidak tahu dimana..
harus aku bermula..
aku gagahi kembara menjejak darjat kasihmu..
sendirian..
dari tengah ke selatan..
dari selatan ke utara..
agar aku dapat sebuah petunjuk
jalan kearah menjejak darjat kasihmu..
Keajaiban Allah mulai ku tampak satu persatu..
dalam bayangan mangkuk hati yang pedih dan sengsara..
ada bahagia bersama Darjat Kasihmu..
yang setia menunggu.
di bawah sepohon yg lebat meranum, .
melayakkan jemariku memetik dan
mengecap kebahagiaan bersama keindahan Darjat kasihmu
dan sampai kepuncak tertinggi..
setelah aku kembali memeluk erat
sebuah kerukunan yang kugali dan
telah ku tanam dalam-dalam..


No comments: