Sunday 19 May 2013

Antara Dendam dan kemaafan


~Berpuluh2 tahun dia menderita kerana perbuatan sihir adiknya sendiri kerana dendam.
~Hampir seluruh akeluarganya menjadi tidak siuman gara-gara ilmu sihir yang terlampau banyak ditaruh melalui makanan dan di sekitar rumahnya. Astaghfirullahal azdhim..
~Perbuatan sihir itu bertujuan supaya semua orang membenci keluarganya. Tidak akan terlepas siksaan Allah terhadap orang itu. Kita sama-sama lihat nanti.
~Suatu hari, anak pensihir itu telah jatuh pengsan lalu tidak dibawanya ke hospital, kerana mungkin dia sudah mengetahuinya bahawa doktor tidak akan dapat tahu apa jenis penyakit anaknya. Lalu dihantarnya ke dukun dan ternyata dukun itu mengetahui segala apa yg berlaku itu adalah gara-gara jin yang dia bela sendiri telah memakan anaknya sebagai pemalasan. Masya Allah!
~Mangsa sihir itu saban waktu berdoa seiring dengan kesakitan yg dialaminya supaya Allah menghantar sihir itu kembali kepada tuannya. Dia benar2 berharap di suatu hari nanti segalanya akan terbuka nyata.
~Sihir itu juga supaya dia dan keluarganya hidup merempat dan dalam keadaan yang susah menderita sepanjang kehidupannya.
~Sekarang dia semakin menderita kerana penyakit peliknya itu, sehingga berulang-ulang kali keluar masuk hospital. Terkadang mengengsukkan badannya untuk berwudu' atau membuang air. Terkadang dia boleh berdiri dengan menggunakan  tongkat. Jika dia kesakitan teramat, dia meminta sering menumpang kasih anak menantunya. tetapi sungguh sedih dan terluka hatinya apabila menantunya secara tiba-tiba mendapat sakit-sakit, demam tidak kebah dan menantunya akan menjadi panas baran kepada anaknya. Begitulah kuatnya iblis dan jin yang dihantar pendendam itu. Apabila dia ke rumah anak dan menantu yang lain pun serupa juga, apabila jin dan iblis itu mengganggu menantunya dengan menyerang urat saraf sehingga menggigil. Cucunya akan menangis di tengah-tengah malam dan pelbagai ujian lagi sehinggakan menantu yang kedua itu pun membencinya. Apalah malang nasib dia ini. Lalu dia mengambil keputusan untuk tidak kemana-mana lagi. Biar dia mati seorang diri dan berulat pun dia sudah sanggup untuk menghadapinya.
~Dengan yang demikian, pensihir itu terus berdabik dada dan berbangga kerana semua orang menghormati dia dan dia menampakkan dirinya seorang yang hidup mewah. padahal semua kesenangannya itu kerana bersahabat dengan jin serta penuh dengan dendam kesumat, sehinggakan sanggup untuk membuatkan darah dagingganya sendiri hidup merempat. Semua harta pusaka kalau boleh biarlah jatuh ke tangannya seorang. Begitu zalimnya dia. Allah itu Maha Mengetahu.

No comments: